laoder img
Gece Tema
SEO ve SMO Nedir? Nasıl Yapılır?

SEO ve SMO Nedir? Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve sosyal medya optimizasyonu (SMO) arasındaki farkı anlamak, bütçenizi planlama şeklinizi değiştirebilir. Temelleri bilmiyorsanız, doğru şekilde başlamanıza yardımcı olacak bir kılavuzu hak ediyorsunuz.

Kendinize bir iyilik yapın ve kuruluşunuz için akıllıca kararlar vermek için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri kazanmak üzere bugün beş dakikanızı ayırın.

SEO Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), kuruluşların arama motoru sıralamalarını ve ziyaretçilerin miktarı ve kalitesiyle birlikte iyileştirmek için kullandıkları stratejileri ifade eder. Hedeflerinize ulaşmak için gereken en iyi uygulamalar dinamiktir ve sürekli değişmektedir.

SMO nedir?

Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO), birden çok platformda ürün veya hizmetlerin farkındalığını artıran stratejileri kullanmayı ifade eder. Bu çaba, kullanıcıların her biriyle nasıl etkileşim kurduğuna dair akıcı ve yetkin bir anlayış gerektirir.

SEO Şirketlerine Hangi Soruları Sormalısınız?

SEO ve SMO'yu anlamya, değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki soruları listenize eklemeyin:

·        Hangi araçları kullanıyorsun?

·        Bizden neye ihtiyacınız var?

·        SEO felsefeniz nedir?

·        Metrikleri kullanarak başarıyı nasıl tanımlarsınız?

·        Ne tür anahtar kelime araştırması yapıyorsunuz?

Güvenilir bir SEO şirketi bulmak bu tür sorularla başlar.

SMO Şirketlerine Hangi Soruları Sormalısınız?

Arama motoru optimizasyonunu değerlendirmek daha rahat olabilir, çünkü çoğu insan Google'yi kullanmak zorundadır. Sosyal medya için şu sorularla başlayın:

·        Bizim için en alakalı sosyal medya platformları hangileridir?

·        Mevcut sosyal medya varlığımız hakkında ne düşünüyorsunuz?

·        Başarıyı nasıl ölçüyorsunuz ve hangi ölçümleri kullanıyorsunuz?

Bu kısa soru listesi genellikle konuşmanın güzel bir şekilde başlamasını sağlar. Konuların bunlardan genişlemesini bekleyebilirsiniz.