SEO ve SMO Nedir? Nasıl Yapılır?
Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve sosyal medya
optimizasyonu (SMO) arasındaki farkı anlamak, bütçenizi planlama şeklinizi
değiştirebilir. Temelleri bilmiyorsanız, doğru şekilde başlamanıza
yardımcı olacak bir kılavuzu hak ediyorsunuz.
Kendinize bir iyilik yapın ve kuruluşunuz için akıllıca
kararlar vermek için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri kazanmak üzere bugün beş
dakikanızı ayırın.
SEO Nedir?
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), kuruluşların arama motoru
sıralamalarını ve ziyaretçilerin miktarı ve kalitesiyle birlikte iyileştirmek
için kullandıkları stratejileri ifade eder. Hedeflerinize ulaşmak için
gereken en iyi uygulamalar dinamiktir ve sürekli değişmektedir.
SMO nedir?
Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO), birden çok platformda ürün
veya hizmetlerin farkındalığını artıran stratejileri kullanmayı ifade
eder. Bu çaba, kullanıcıların her biriyle nasıl etkileşim kurduğuna dair
akıcı ve yetkin bir anlayış gerektirir.
SEO
Şirketlerine Hangi Soruları Sormalısınız?
SEO ve SMO'yu anlamya, değerlendirmeye başlamadan önce
aşağıdaki soruları listenize eklemeyin:
·
Hangi araçları kullanıyorsun?
·
Bizden neye ihtiyacınız var?
·
SEO felsefeniz nedir?
·
Metrikleri kullanarak başarıyı nasıl
tanımlarsınız?
·
Ne tür anahtar kelime araştırması yapıyorsunuz?
Güvenilir bir SEO şirketi bulmak bu tür sorularla başlar.
SMO
Şirketlerine Hangi Soruları Sormalısınız?
Arama motoru optimizasyonunu değerlendirmek daha rahat olabilir,
çünkü çoğu insan Google'yi kullanmak zorundadır. Sosyal medya için şu
sorularla başlayın:
·
Bizim için en alakalı sosyal medya platformları
hangileridir?
·
Mevcut sosyal medya varlığımız hakkında ne
düşünüyorsunuz?
·
Başarıyı nasıl ölçüyorsunuz ve hangi
ölçümleri kullanıyorsunuz?
Bu kısa soru listesi genellikle konuşmanın güzel bir şekilde
başlamasını sağlar. Konuların bunlardan genişlemesini bekleyebilirsiniz.